teisipäev, juuli 22, 2008

Juhtumised DDR-is

Käisime Tiinaga 29.nädalal Saksamaal hängimas. Plaanis oli külastada endise DDR lõunaosa ilusamaid kohti.
Reis algas esmaspäeva õhtul suht normaalselt, Easyjet hilines ainult pool tundi. Berliinis oli kasutada eBayst 22 euroga võidetud Art Hotel Charlottenburgi tuusik. Paraku ühele näole. Kui kalli abikaasaga koos poole öö ajal sisse hiilisime, irvitas hotelli tänavakohvikus õlut libistanud administraator mõistvalt. Toa seinal oli tavahind 75 EUR. See 53 eurone võit oli ka riesi ainsaks võiduks.
Tagasi Eestisse pidime tulema autoga nagu tavaliselt. 257 euro eest oli eBayst soetatud Seat Toledo 1991.aastast. Auto asukoht oli Schwarzheide Dresdeni lähedal. Kui auto oli juba võidetud, selgus, et müüjaks on endine Egiptuse kodanik Salah Hassan Ali Ahmad Elnemr, lühidalt Salah. Kokku pidime saama teisipäeva hommikul kell 10 Berliinis Hermannplatzil. See oli viga, nii mulle kui Salahile. Oleks pidand ikka Schwarzheidesse minema. Tegelikult polnudki sellel tähtsust.
Salah ilmus umbes kell 11. Mina pidin teda juba politseiga taga otsima hakkama. Hilinemise põhjusteks olid ummik kiirteel ja Salahi naise Opel Astra elektriprobleemid. Loomulikult ei hakka ükski egiptlane kohe asju ajama, enne on vaja kohvi juua ja 2 tundi niisama lobiseda. Nii seegi kord.
Kui kohv joodud ja vennastutud, läksime Zulassungstellesse (Autoregistrikeskusse). Selgus, et Berliini registriametnikud streigivad. Mida teha? Schwarzheidele lähim Zulassungstelle asub Calaus (100 km) Berliinist. Jeehat? Aga Opel Astra oli surnud. Salah arvas, et kindlustus maksab kõik remondi kinni ja lasi teeninduse kohale kutsuda. Diagnoos – genekas otsad andnud. Pandi ajutine aku peale ja sõitsime teenindusse. „Ainult“ kolme tunniga olid genekas ja aku vahetatud. Meie passisime. Õhtu oli käes ja ka Calau Zulassungstelle juba kinni. Mäletan, et mul kulus kunagi SAABi geneka vahetamiseks koos romulas käiguga veidi üle tunni. Kindlustus Salahi kulutusi aga ei kandnud - tüng 360 EUR ulatuses...
Calaus viis Salah meid hotelli ja kimas kurvalt minema, Hotellis küsiti 64 EUR. Pidasime kalliks. Trampisime ligi 3km ringi ja leidsime pansioni (pildil), kus küsiti 45 EUR. Jõudsime 35 euro kohal kompromissini. Perenaine oli endine kommunist ja lasteaednik. Kahel endisel kommunistil jätkus juttu kauemaks. DDR tuleks taastada!
Kolmapäeva hommikul läksime Calau Zulassungstellesse, aga see osutus kolmapäeviti suletud olevaks. Samas majas oli mingi kummaline kontor, mis müüs KIA cee´d-isid ja kirjade järgi rentis ka AVISe autosid. Päeva taks pidi olema 54 EUR. Auto pidi muidugi kohe tulema. Tegelikult tuli 1,5 tunni pärast ja Cottbusist (ca 40 km kauguselt). Hinnale oli lisandunud juba 15 EUR mingit maksu ja 15 EUR kohaletoomistasu. Kus see kärss vahepeal käis, ei tea. Kahtlane oli äri küll ja seda järgmisel põhjusel. Liitrise mootoriga Peugeot 107 paaki mahtus pärast 400 km läbimist 25 liitrit. Pärast järgmise 600 km läbimist aga 33 liitrit. Seega tehti külma umbes 5 liitriga.
Tellisime siis selle peugeoti kaheks päevaks. Arvet pole veel saanud ega julge seda vist vaadata ka. Plaanitud graagikust olime juba päevaga maha jäänud. Käisime siis Schwarzheides oma vallasvaraga kohtumas, korjasime mõned eBayga võidetud jalgrattajupid kokku ja külastasime ka nostalgilisi paiku – Saksa Sveitsi (kaljudega pildil Bastei) ja Boži Dari Tšehhis, kus talve ööbisime. Talvel oli Boži Dari raekoja keldris ütlemata mugav ja odav restoran. Nüüd ei olnud. Vist läks odavuse tõttu pankrotti. Lisaks laskus must pilv linna peale ja üle 30 m enam ei näinud (pilvisel pildil). Põgenesime. Jena ja Gera vahel Miesitzis oli järgmine eBayga võidetud motell (moteli pildil). Tegelikult endine DDR põllumajanduskooperatiivi ühiselamu. Aga hind (31 EUR) oli vastuvõetav. Lutikaid ja prussakaid ei olnud.
Neljapäeva hommikul läksin Jena Zulassungstellesse. Seal taheti näha kehtivat ülevaatust (TÜV). Tänavu märtsist alates olevat uus kord. Minu ostetud risul pole juba 2 aastat kehtivat TÜVi. TÜVi tehgemine maksab ligi 200 EUR ja ilmselt see risu ei läheks läbigi. Seega jäi auto sinna, kus oli. Tarvis aga koju ka saada – pühapäeval Pikajala rattakross. Eks siis Easyjeti piletid, aga hingehinnaga. Alguses oli plaanis Jenas külastada ka Carl Zeissi tehast ja planetaariumi, aga see mõte läks jamade tõttu üle. Minema Jenast! Weimar oli kultuursem linn. Seal elasid Goethe, Schiller ja tehti Weimari vabariik. Veel käisime Leipzigis, kus Johann Sebastian Bach kunagi orelit mängis (Tiina koos Johanniga pildil). Õhtaks jõudsime Cottbusi. Arvasime, et annaks auto AVISele tagasi, võtaks raudteejaama lähedal hotelli ja sõidaks hommikul rongiga Schönefeldi. Katsu aga Cottbusis hotelli leida. Küsisime politseilt. Peaaegu oleks raudu pandud. Peeti Poola pättideks, sest riided polnud ka just kõige kenamad. Kõne Calausse parteikaaslasele ja minema. Seekord saime püsikliendina ööbimise juba 30 euroga. Ja jälle nostalgiline DDR teema.
Reede hommikul auto AVISele tagasi ja lõuna paiku rongiga Schönefeldi. Turvakontrollis ei lastud läbi minu uut ligi 12 EUR maksnud jalgrattakahvlit. Et viigu ma pagasisse. Pagasi hind 20 EUR. Väiksema kahju huvides osutus otstarbekas tutikas amortidega kahvel prügikasti visata.
Lennuk jäi ka ligi tunni hiljaks, aga alla ikkagi ei kukkunud. Hea seegi!